Ocupació

⚠Estem treballant per a tindre el contingut d'aquesta pàgina traduït al més prompte possible

Labora (Servef)

La inscripció en Labora (SERVEF) és el pas previ per a accedir a els serveis de col·locació. La poden realitzar tant les persones treballadores desocupades com les que desitgen millorar el seu ús.

La inscripció és voluntària per a tots, no obstant això és obligatòria per als perceptors de prestacions per desocupació.

La ADL Alfafar compte amb un Punt Labora per a la inscripció, renovació i cerca d’ofertes, en el qual trobarà l’ajuda del personal de l’agència.

També pot realitzar aquests tràmits de manera telemàtica:

INSCRIPCIÓ TELEMÁTICA
RENOVACIÓ TELEMÁTICA

SEPE

El Servei Públic d’Ocupació Estatal gestiona i controla les prestacions per desocupació de les persones desocupades amb dret a protecció. A més ofereix orientació professional mitjançant itineraris individuals i personalitzats, programes de foment de l’ocupació i tota la informació sobre institucions i agències de col·locació.

  • ATENCIÓ EN L’OFICINA DEL SEPE

Els veïns i veïnes d’Alfafar poden visitar la Oficina de Empleo de Catarroja per a realitzar tràmits relacionats amb el SEPE, sempre amb la sol·licitud de cita prèvia.

SOL -LICITAR CITA PRÈVIA
GUIA DE PRESTACIONS I AJUDES PER DESOCUPACIÓ
  • AGÈNCIES DE COLOCACIÓ

Les agències de col·locació, regulades en el Reial decret 1796/2010, de 30 de desembre, són entitats públiques o privades, que realitzen activitats que tenen per finalitat proporcionar un treball a les persones desocupades.

LLISTAT D’AGÈNCIES DE COL·LOCACIÓ EN LA COMUNITAT VALENCIANA
  • EMPRA’T. ASSISTENT PER A CERCA D’OCUPACIÓ

Amb aquest breu test descobreix les opcions que s’adapten al teu perfil.


EMPRESES DE TREBALL TEMPORAL

Les Empreses de Treball Temporal (ETT), a diferència d’altres modalitats d’empreses de contractació, contracten directament els treballadors i posteriorment els cedeixen a empreses usuàries, delegant en elles la direcció i control del treball a desenvolupar.

LLISTAT D’EMPRESES DE TREBALL TEMPORAL

PORTALS DE CERCA D’OCUPACIÓ

PÚBLICS

PRIVATS

METACERCADORS

CURRICULUM VITAE 

Existeixen multitud de maneres de recollir no sols la nostra formació i experiència professional, sinó també les nostres habilitats o qualitats personals. Moltes empreses ocupadores es decanten cada vegada més per les qualitats i capacitats generals d’una persona aspirant a una oferta de treball, i ací juga un paper fonamental com recollir-les en el teu CV. Això es fa més pantente en el cas d’aquelles persones que no han tingut encara una experiència professional prèvia. Per a no deixar res en el tíntero, et vam mostrar els dos principals tipus de curriculum vitae que existeixen, quina informació necessitem ressaltar i com fer-ho:

  • CRONOLÓGIC

Per a aquelles persones que volen destacar la progressió de la seua vida laboral, el format cronològic permet destacar els objectius i els assoliments aconseguits i les habilitats, en la promoció i el desenvolupament de la carrera professional.

Ejemplo CV Cronológico

 Ejemplo CV Cronológico 2

Plantilla CV Cronológico

Plantilla CV Cronológico inverso

  • FUNCIONAL

Si busques la teua primera ocupació, aquest és el teu format. Has de demostrar i acreditar el teu potencial, les teues capacitats i el teu valor per damunt de l’experiència. Per a això, has d’incloure i redactar estratègicament les seccions d’habilitats, coneixements, els assoliments aconseguits en els estudis, els idiomes, així com el voluntariat (característica molt apreciada en els últims anys). Aquest format és molt útil també per a aquelles persones que han treballat en diferents sectors professionals i, per tant, els ha permés adquirir diferents habilitats multidisciplinàries.

Ejemplo CV Funcional

Plantilla CV Funcional


CARTA DE PRESENTACIÓ

El curriculum vitae pot anar acompanyat de la carta de presentació, amb un objectiu doble: d’una banda, ajuda a suscitar l’interés de qui rebrà la teua candidatura, de manera que llija el teu curriculum vitae amb major atenció; d’altra banda, posa en relleu les dades específiques del teu curriculum vitae i que fan de tu la persona idònia per a aqueix lloc.

Ejemplo Carta de Presentación

Plantilla Carta de Presentación


ENTREVISTA DE TREBALL

És la tècnica més utilitzada en els processos de selecció de personal. Davant un lloc de treball vacant o de nova creació, s’estableix el perfil del candidat i, posteriorment, a través de l’entrevista, s’elegeix a un dels candidats per a cobrir el lloc determinat.

  1. Informa’t sobre l’empresa, les característiques del lloc i la persona que t’entrevistarà. Identifica el que esperen del candidat. Adapta’t a aqueix perfil per a ser el candidat idoni.
  2. Identifica les teues fortaleses i febleses i tingues en compte les amenaces i oportunitats. Estudia el currículum per a no discrepar entre el discurs i el seu contingut.
  3. Concreta la llista de raons per les quals l’empresa hauria de contractar-te. Adapta la teua imatge a les exigències del lloc sense sentir-te incòmode i sigues puntual.
  4. Assaja l’entrevista: prepara les teues respostes i deixa’t aconsellar per algun amic amb bon criteri.
  5. Mantente tranquil i concentrat: la teua actitud i gestualitat diuen molt de tu.
  6. Prepara l’entrevista, assaja fins que resulte natural.

ACCEDEIX A l’ENTRENADOR D’ENTREVISTES

L’Ajuntament d’Alfafar té la capacitat d’efectuar contractacions periòdiques per a llocs de treball que no precisen de formació específica, en les empreses col·laboradores de l’ajuntament.

Les persones interessades hauran d’emplenar el model d’instància de sol·licitud annex i presentar-lo per registre d’entrada en les oficines del Servei d’Atenció Ciutadana (SAC)de l’Ajuntament, adjuntant la documentació acreditativa corresponent. Una vegada registrat d’entrada el SAC ho remetrà a l’Agència de Desenvolupament Local.

És IMPORTANT la lectura de les bases reguladores per a conéixer els requisits i la documentació que s’ha de presentar, així com els terminis de presentació o les normes de baremació.

Bases reguladoras

Modelo de instancia 1

Modelo de instancia 2

ANUNCIO LISTADO DE BAREMACIÓN DE PUESTOS DE TRABAJO SIN FORMACIÓN ESPECÍFICA SUBSANADO

ANUNCIO RESULTADO BAREMACION 1º SEMESTRE 2021

ANUNCIO RESULTADO BAREMACION 2º SEMESTRE 2020 SUBSANANDO

ANUNCIO RESULTADO BAREMACION 2º SEMESTRE 2020

ANUNCIO RESULTADO BAREMACION 1º SEMESTRE 2020

¿Què és?

Garantía Juvenil és una iniciativa europea enfocada a joves no ocupats ni integrats en sistemes d’educació o de formació, per a facilitar el seu accés al mercat de treball.

Requisits

Els joves podran sol·licitar la seua inscripció sempre que complisquen els següents requisits:

  • Tindre nacionalitat espanyola o, ser ciutadans de la Unió o dels Estats parteix de l’Acord Econòmic Europeu o Suïssa o ser estranger titular d’una autorització per a residir en territori espanyol que habilite per a treballar.
  • Estar empadronat en qualsevol localitat del territori espanyol.
  • Tindre més de 16 anys o menys de 30 anys en el moment de sol·licitar la inscripció
  • No haver treballat en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.
  • No haver rebut accions educatives en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.
  • No haver rebut accions formatives en el dia natural anterior a la data de presentació de la sol·licitud.
  • Presentar una declaració expressa de tindre interés a participar en el Sistema Nacional de Garantia Juvenil, adquirint un compromís de participació activa en les actuacions que es desenvolupen en el marc de la Garantia Juvenil. En el cas dels demandants d’ocupació, bastarà amb la seua inscripció en els serveis públics d’ocupació.

Inscripció

A través d’aquest enllaç , trobaràs tota la documentació necessària per a inscriure’t en el Programa Nacional de Garantia Juvenil i la seua normativa. Si tens dubtes el correu electrònic d’informació és info.garantiajuvenil@sepe.es

El Boletín de Novedades PROP és una forma senzilla i gratuïta d’estar al corrent de les últimes novetats de la Generalitat. A través d’aquest servei podràs rebre tots els dies un correu electrònic amb les últimes novetats de tràmits i serveis i/o ofertes empre públic.

MANUAL ¿cómo inscribirse?

Els Centres Especials d’Ocupació són empreses l’objectiu principal de les quals és el de proporcionar als treballadors amb discapacitat la realització d’un treball productiu i remunerat, adequat a les seues característiques personals i que facilite la integració laboral d’aquests en el mercat ordinari de treball.

AJUDES I SUBVENCIONS PER A CENTRES ESPECIALS D’OCUPACIÓ

AJUDES LABORA

AJUDES MUNICIPALS PER Al FOMENT DE LA CONTRATACIÓ

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de l’ADL, publica cada any incentius per al foment de la contractació, amb la finalitat de fer costat a les empreses per la contractació de noves persones treballadores, afavorint així la inserció sociolaboral del col·lectiu de persones desocupades d’Alfafar. Les contractacions hauran d’establir-se amb persones empadronades en el municipi un període mínim de 12 mesos.

CARTA DE L’ALCALDE

BASES REGULADORES 2019

INSTANCIA 1. Solicitud

INSTÁNCIA 2. Justificació

SOL·LICITUD DE PAGAMENT PER TRANSFERÈNCIA


AJUDES MUNICIPALS PER Al FOMENT DE LA INICIATIVA EMPRENEDORA

Aquestes ajudes estan destinades a finançar determinades despeses derivades de la posada en marxa d’un negoci, amb la finalitat de facilitar l’ocupació autònoma mitjançant el primer establiment de persones treballadores per compte propi.

CARTA DE L’ALCALDE

BASES REGULADORES 2019

MODEL: DECLARACION RESPONSABLE COMPLIMENT OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I SEG.SOCIAL

INSTÀNCIA. Solicitud

SOL·LICITUD DE PAGAMENT PER TRANSFERÈNCIA


GUÍA DE PRESTACIONES Y AYUDAS POR DESEMPLEO

Si estàs interessat a contractar treballadores i treballadors per al teu negoci, emplena aquesta fitxa on has d’especificar les dades de l’oferta i el perfil professional de la persona a contractar. Pots enviar-la a adl@alfafar.es o presentar-la en les oficines de l’ADL.

FITXA OFERTA OCUPACIÓ

L’ADL s’encarregarà de realitzar una preselecció de persones candidates de la borsa d’ocupació municipal i es posarà en contacte amb l’empresa sol·licitant el més prompte possible.

[/stextbox]

El FÒRUM OCCUPA’T és un dels programes municipals més importants en l’accions del foment de l’ocupabilitat: a través d’aquesta iniciativa, les empreses i persones en cerca d’ocupació troben un espai comú per a oferir treball i mà d’obra. L’esdeveniment s’integra a més en una jornada d’activitats i tallers dirigits a la mentorización, motivació i la millora d’habilitats personals enfocades a la cerca activa d’ocupació i l’emprenedoria.

IForumOcupat

IForumOcupat_

IForumOcupat

Close Search Window