ACTUALITAT|

  • El consistori ha sol·licitat quasi 150.000 euros per a desenvolupar 2 projectes.
  • El primer pretén modernitzar i digitalitzar la infraestructura de servidors que suporten els serveis informàtics de l’ajuntament.
  • La segona iniciativa busca acostar a la ciutadania i les empreses l’administració amb la centralització d’una carpeta ciutadana.

Alfafar, 09/01/2023

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Fons europeus i en col·laboració amb la regidoria de Noves tecnologies, en el seu compromís amb la modernització de l’Administració, la reducció de la bretxa digital i amb el compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030, ha sol·licitat la subvenció de “Transformació digital i modernització de les administracions locals” finançada amb Fons Europeus en el marc del Pla de Recuperació, Desenvolupament i Resiliència.

La proposta del consistori alfafarenc està pressupostada en quasi 150.000 euros per al desenvolupament de 2 projectes, els quals tenen una previsió de finalització per al mes d’agost de 2023.

El primer dels projectes, “Escriptoris Verds, renovació d’infraestructura i desplegament de virtualització d’escriptoris”, compta amb un pressupost de 57.358,08 euros. Amb esta iniciativa es busca modernitzar i digitalitzar l’ajuntament d’Alfafar mitjançant la renovació de la infraestructura de servidors que suporten els serveis informàtics de l’ajuntament.

Esta actuació contempla la virtualització de 80 llocs de treball, millorant l’accessibilitat dels serveis públics digitals als ciutadans i empreses, l’eficiència i eficàcia dels empleats públics, així com la reducció de la bretxa digital. Això es materialitza amb la instal·lació d’escriptoris verds.

El segon, “Desenvolupament d’Integració amb Carpeta Ciutadana”, compta amb un pressupost de 90.750 euros. En esta actuació, l’objectiu és acostar la ciutadania i les empreses a l’administració, i reduir en el procés la bretxa digital. Alfafar pretén centralitzar en un punt tota la informació detallada dels expedients de les persones i entitats usuàries, facilitant la usabilitat i accés de la carpeta ciutadana.

Des de petites i mitjanes empreses a grans organitzacions veuran incrementats i millorats els mitjans de relació amb l’Ajuntament i especialment els ciutadans sense distinció de condició social o econòmica, en poder consultar en un únic punt tota la informació relativa als seus expedients oberts en diferents administracions.

Close Search Window