- Esta nova manera d’informar la ciutadania substituirà al tradicional enviament de paper al domicili, estalviant recursos i respectant les promeses climàtiques del municipi
- Fins al 31 de gener es pot sol·licitar el Pla Personalitzat de Pagaments (PPP)
Alfafar, 26/01/2024
L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria d’Economia i Hisenda, incorporarà a la seua llista de difusió la informació tributària per a fer-la més accessible i que la ciutadania puga consultar-la cada vegada que ho necessite, encara que tant el calendari del contribuent com les bonificacions fiscals, així com un altre tipus d’informació, continuarà en la pàgina web municipal.
Fins ara, aquelles persones que desitjaven obtindre informació de l’administració estaven subscrites a les diferents llistes de difusió de Whatsapp que ja havia habilitat l’ajuntament, podent triar entre rebre missatges de totes les categories o solo els relacionats amb bàndols i alertes, informació general, activitats, joventut i participació ciutadana. No obstant això, des de mitjan este mes, totes estes llistes s’han unificat en una sola, que mantindrà la seua unidireccionalidad i contindrà informació sobre totes les àrees, incloent-hi la relacionada amb els tributs.
“A l’inici del període, enviarem un informatiu que el rebut està al cobrament, el termini per a este cobrament i el dia de càrrec en el banc dels rebuts domiciliats i l’enllaç a la seu tributària perquè, qui vulga, puga accedir al seu avís o rebut”, explica Encarna Muñoz, regidora d’Economia i Hisenda. Així mateix, l’edil especifica que, a través d’esta eina, també s’enviarà el calendari del contribuent de la localitat, els terminis per a domiciliar el pagament dels tributs, les bonificacions fiscals, els terminis de pagament voluntari dels tributs periòdics i els detalls sobre la possibilitat de fraccionar el pagament dels impostos.
“És un exemple de com posar les eines que ens proporcionen les TIC, que són moltes, al servei de l’administració i, per tant, de la ciutadania”, indica Juan Ramón Adsuara, alcalde d’Alfafar. Així mateix, considera indispensable que l’administració faça tot el que siga a la seua mà per buscar maneres de facilitar el dia a dia de les persones i millorar la manera de comunicar-se amb l’administració.
Totes aquelles persones que estiguen interessades a rebre informació municipal i encara no estiguen subscrites a esta llista de difusió, poden donar-se d’alta en el servei a través de la pàgina web del consistori, en l’apartat Alfafar Informa, emplenant el formulari que figura per al registre.
Pla Personalitzat de Pagaments (PPP)
D’altra banda, qui ho desitge pot acollir-se, fins al 31 de gener, al Pla Personalitzat de Pagaments a través de l’Oficina Virtual Tributària o en les oficines d’atenció al ciutadà SAC de l’Ajuntament. Este pla consisteix a fraccionar el pagament dels tributs municipals que són de venciment periòdic en 10 mensualitats com l’impost sobre béns immobles (rústics i urbans), impost sobre vehicles de tracció mecànica, impost sobre activitats econòmiques, taxa de guals i taxa de mercats.
Amb estes iniciatives, l’Ajuntament d’Alfafar persegueix els objectius d’aprofundir en les polítiques de sostenibilitat, accessibilitat i respecte al medi ambient, a més de buscar vies alternatives de difusió d’informació que resulten més ràpides, còmodes i senzilles, així com ampliar el termini i els canals de pagament.