ACTUALITAT|

Alfafar, 24 de setembre de 2024

IKEA València va celebrar ahir 10 anys amb un acte en el qual van ser presents Diana Carrero, directora de la botiga d’IKEA a València, Laura Ruiz de Galarreta, directora de Comunicació i Relacions Institucionals d’IKEA a Espanya i l’alcalde d’Alfafar, Juan Ramón Adsuara.

Durant la trobada es va fer un repàs per les principals xifres que han marcat aquesta dècada. Destaca el volum de valencians i valencianes que ha visitat la botiga en aquests 10 anys, concretament, més de 27 milions i la consolidació de la plantilla, que en l’actualitat aconsegueix els 541 empleats, el 96% d’ells amb contracte indefinit.

En paraules de Diana Carrero, directora d’IKEA València: “És un orgull poder celebrar el nostre desé aniversari. Ha sigut una dècada trepidant, plena de creixement, èxits i experiències compartides i estem molt orgullosos d’estar prop dels valencians i valencianes que ens visiten cada dia i ens ajuden a continuar creixent”.

Com va assenyalar, Juan Ramón Adsuara, alcalde d’Alfafar, “IKEA ha sigut un pol d’atracció per a Alfafar, que ha ajudat a la creació de llocs d’ocupació per als veïns del nostre municipi, a més està afavorint que Alfafar es convertisca en la capitalitat espanyola del moble, llar i decoració”.

A més de la botiga a València, en la Comunitat València IKEA compta amb altres cinc punts de contacte: l’Espai de Planificació i Punt de Recollida d’Ondara en el Centre Comercial Portal de La Marina, l’Espai de Planificació i Punt de Recollida de Castelló en el Centre Comercial Salera, l’Espai de Planificació de Benidorm en el Centre Comercial La Marina, l’Espai de Planificació d’Alacant en el Centre Comercial Gran Via i l’Espai de Planificació en La Zenia en el Centre Comercial Zenia Boulevard.

A més, la botiga d’IKEA València també compta amb el compromís de ser positiva amb el clima per al que ha realitzat diverses inversions al llarg d’aquests anys destinades a un ús més eficient dels recursos. Així, ha ampliat la instal·lació inicial fotovoltaica en la coberta per a optimitzar l’espai i augmentar l’autoconsum energètic. En l’actualitat compta amb un total de 3.063 panells solars enfront dels 462 amb els quals comptava en l’obertura, que ocupen prop de 5000 m² produint 1.129.878 kWh/any, la qual cosa suposa aproximadament un 28% del seu consum anual.
A més, amb l’objectiu de reduir les emissions de CO2 equivalent, enguany ha dut a terme un projecte de descarbonització, substituint les calderes de gas i el sistema de calefacció radiant del moll per un circuit amb bomba de calor, eliminant per complet l’ús de combustibles fòssils en la climatització de la botiga.
En matèria de consum d’aigua, ha instal·lat dos nous depòsits d’aigua pluvial recuperada, ampliant la capacitat per a emmagatzemar i reutilitzar l’aigua de pluja des dels 30.000 litres inicials fins als 50.000 litres actuals. Aquests depòsits també arrepleguen l’aigua de condensació que es produeix en els nostres sistemes de climatització. L’aigua emmagatzemada, es tracta i s’usa en les cisternes dels WC el que permet reduir notablement el consum d’aigua potable de la xarxa.
Altres mesures implementades que milloren l’eficiència energètica de l’edifici ressenyables són la cobertura en 2023 de l’envidrament de façana amb una làmina amb filtre UV o la instal·lació de comptadors parcials que milloren el mesurament i control del consum d’electricitat i aigua.

Quant a accions socials, en els últims 10 anys, IKEA València ha dut a terme 35 projectes socials destinats a millorar la vida dels sectors més vulnerables de la població en valència. Joves, xiquets, persones en risc d’exclusió i afectats per catàstrofes, han sigut alguns dels grups que han comptat amb l’ajuda i el suport d’IKEA València en aquests anys. Per a aquests projectes socials s’ha destinat una inversió de més de 137.600€, 3.315 hores de voluntariat i 6.602 persones beneficiades.
Algunes de les entitats amb les quals ha col·laborat IKEA València han sigut: Save the Children, ASINDOWN, Associació CARENA, ASPANION, CEAR, Fundació Ángel Tomás, Fundació Per Amor a l’Art, Fundació Ana Bella, Casa Caridad, Creu Roja Espanyola, Generalitat Valenciana, Ajuntament d’Alfafar i ACCEM.

Millora contínua, baixada de preus i productes favorits

D’altra banda, per a millorar l’experiència dels visitants, s’han realitzat diferents millores en les seues zones comercials des que es va obrir en 2014, en l’última d’elles, amb una inversió de prop de dos milions i mig d’euros, s’ha remodelat tota la planta d’exposició de mobles (6.150 m²), ampliant l’espai d’inspiració i amb noves solucions millor adaptades a les necessitats locals. A més, es van reubicar també les àrees de la llar segons les necessitats dels clients.

Escoltar els consumidors i ser conscients del context també ha fet que es prenguen decisions per a contribuir a un millor dia a dia com l’anunci el passat 1 d’agost una nova baixada de preus, un compromís per assegurar preus cada vegada més assequibles per a la majoria que acumula ja una inversió de 100 milions d’euros. Amb aquesta mesura, la companyia reduirà el preu per al consumidor en més de 3.000 productes. Entre ells, es poden trobar algunes de les seues famílies més emblemàtiques com HEMNES o BESTÅ i productes com la cadira de gaming BUNKEFLO o el llum de sostre MATCHSPEL, entre altres. En conjunt, es tracta de referències que cobreixen necessitats específiques en àrees de la llar tan vitals com la cuina, el saló, el descans o l’organització i magatzematge.

I continuant amb producte i els favorits dels valencians i valencianes, fa 10 anys IKEA va arribar a València amb el disseny democràtic que assegura que tots els productes tenen 5 punts que defineixen aquesta idea: forma, qualitat, preu assequible, sostenibilitat i funció. De fet, dins de l’assortiment hi ha 4.000 productes destinats a estalviar i portar una vida més sostenible.

Entre tot l’assortiment, les famílies de productes més venudes a la botiga de València, segons dades de facturació, són:
1. KOMPLEMENT
2. MALM
3. PAX
4. KALLAX
5. BRIMNES
6. HEMNES
7. BESTA
8. 365+

Quant a l’assortiment d’IKEA Food, els rotllets de canyella són els productes preferits pels valencians i valencianes.

Participació a València Design Fest 2024

En el context del desé aniversari, la botiga d’IKEA a València participarà, per primera vegada, a València Design Fest, organitzada per la Fundació del Disseny de la Comunitat Valenciana i que s’està celebrant a València des del passat 10 de setembre al 10 d’octubre. En aquesta segona edició, València Design Fest vol consolidar el seu caràcter multidisciplinari incorporant diferents activitats per a acostar a tots els públics la cultura i el disseny.

D’una banda, IKEA València impartirà en la pròpia botiga, el dilluns 30, una conferència, que sota el títol “Home Furnishing Talks: IKEA i el procés creatiu”, aprofundirà en el procés creatiu que transita IKEA des de l’anàlisi de les macro-tendències fins al desenvolupament de les solucions locals que després s’exposen en el showroom de la botiga. Estructurada en dos blocs, el primer d’ells, a càrrec de Manuel Delgado, interiorista d’IKEA a Espanya i Almudena Cano, directora de Disseny Retail i Interiorisme d’IKEA a Espanya, servirà per a mostrar el mode en què IKEA treballa per a oferir les solucions que més s’adapten a les necessitats de les persones, analitzant primer les tendències i visitant posteriorment milers de llars reals.
A més, també en el marc de València Design Fest, IKEA inaugurarà el dia 30 de setembre l’exposició “No puc viure sense tu”, en l’hall del Palau Colomina, que es prolongarà fins al dia 4 d’octubre.
Es tracta d’una mostra fotogràfica en la qual 10 creadors i estudis de disseny valencians, mostraran dos objectes imprescindibles en les seues llars, un d’ells d’IKEA. Els dissenyadors participants en l’exhibició són: Inma Bermúdez, Carmen Baselga, Borja García, Marisa Gallén, Virginia Lorente, Sandra Figuerola, Clap (Àngela Montagud / Jordi Iranzo), Odosdesign (Ana Segòvia / Luis Calabuig), Yonoh (Clara del Portell / Alex Selma) i Enblanc (Paula Aloy / José Antonio Aranda)
Amb aquesta exposició IKEA vol subratllar la importància que té el disseny en la vida quotidiana i com el disseny democràtic simplifica i millora el dia a dia de les persones.

Així mateix, per a celebrar aquest desé aniversari durant tot el mes de setembre IKEA València comptarà amb tallers, activitats, degustacions i sortejos per als visitants. Més informació ací.

IKEA
Celebrem 80 anys d’història. En 1943, naixia IKEA a Suècia. I fa 27 anys aterrem en la Península. Hem recorregut un llarg camí des dels nostres començaments amb innovacions, solucions, productes emblemàtics i accions de negoci que en cada dècada han donat forma al futur de l’habitatge i al nostre compromís amb les persones, responent així amb la nostra missió de crear un millor dia a dia per a la majoria de les persones. Hem canviat les llars per sempre amb un concepte: “el disseny democràtic”. És a dir, que totes les persones puguen accedir a productes funcionals, de disseny, sostenibles, de qualitat i a un preu assequible. Aquest és el nostre compromís.

Per a arribar a ell ens guiem pels nostres valors, amb gran passió pel que fem. El nostre punt fort és l’esperit d’equip i l’entusiasme de tots els que formem IKEA España. Treballem intensament, però ens divertim fent-ho. Som una empresa inclusiva, que aposta per la igualtat i que cuida el planeta. Per a continuar, et necessitem.

Close Search Window