Programa de prevención de drogodependencias en Alfafar.
- Unplugged es un proyecto innovador que implica a la participación de todo el alumnado.
- Los alumnos y alumnas del IES 25 d’abril de primero de la ESO serán los encargados de ponerlo en práctica.
Alfafar, 23/11/2017:
Desde la concejalía de Bienestar Social de l’Ajuntament d’Alfafar en su Unidad de Prevención Comunitaria en Conductas Adictivas (UPCCA), ha desarrollado un programa de prevención de drogodependencias en el ámbito escolar denominada “Unplugged”.
Se trata de un programa novedoso e innovador dirigido al alumnado de primero de la ESO del Instituto de Educación Secundaria 25 d’abril, con el que se pretende promover el desarrollo de habilidades como estrategia para afrontar las influencias sociales que favorecen el consumo adolescente de drogas, en esta etapa evolutiva.
Sus contenidos se centran en tres áreas: habilidades para la vida, información sobre drogas y el cuestionamiento de la percepción normativa. El programa se desarrolla en doce sesiones de las cuales, seis se realizarán durante este curso escolar 2017/2018 y las restantes se llevarán a cabo con el alumnado de segundo de la ESO el próximo curso.
Ya se ha desarrollado la primera sesión y ha sido muy bien acogida por los alumnos y alumnas. Unplugged está pensado para favorecer la conversación entre adolescentes en torno al papel social de las drogas. Para ello se propone la educación en habilidades para la vida como la estrategia más efectiva a trabajar con jóvenes. Se pretende conseguir un buen ambiente de trabajo y concienciación donde prime el respeto y escucha activa por parte del alumnado. De esta manera, bajo el valor democrático y la libertad de expresión, todos los alumnos y alumnas deberán participar de un debate donde pueden haber diferentes visiones y posiciones.
Este nuevo método implica de una manera muy directa a todo el alumnado haciéndolos partícipes y proactivos de un tema como el de las drogas, donde la concienciación y la prevención son fundamentales. Además, se innova en la forma de plantear proyectos que se adapten a las nuevas necesidades y realidades de los y las adolescentes.
Programa de prevenció de drogodependències a Alfafar.
- Unplugged és un projecte innovador que implica a la participació de tot l’alumnat.
- Els alumnes i alumnes de l’IES 25 d’abril de primer de l’ESO seran els encarregats de posar-ho en pràctica.
Alfafar, 23/11/2017:
Des de la regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament d’Alfafar en la seua Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA), ha desenvolupat un programa de prevenció de drogodependències en l’àmbit escolar denominada “Unplugged”. Es tracta d’un programa nou i innovador dirigit a l’alumnat de primer de l’ESO de l’Institut d’Educació Secundària 25 d’abril, amb el qual es pretén promoure el desenvolupament d’habilitats com a estratègia per a afrontar les influències socials que afavoreixen el consum adolescent de drogues, en aquesta etapa evolutiva. Els seus continguts se centren en tres àrees: habilitats per a la vida, informació sobre drogues i el qüestionament de la percepció normativa. El programa es desenvolupa en dotze sessions de les quals, sis es realitzaran durant aquest curs escolar 2017/2018 i les restants es duran a terme amb l’alumnat de segon de l’ESO el pròxim curs. Ja s’ha desenvolupat la primera sessió i ha sigut molt bé acollida pels alumnes i alumnes. Unplugged està pensat per a afavorir la conversa entre adolescents entorn del paper social de les drogues. Per a açò es proposa l’educació en habilitats per a la vida com l’estratègia més efectiva a treballar amb joves. Es pretén aconseguir un bon ambient de treball i conscienciació on prevalga el respecte i escolta activa per part de l’alumnat. D’aquesta manera, sota el valor democràtic i la llibertat d’expressió, tots els alumnes i alumnes hauran de participar d’un debat on poden haver-hi diferents visions i posicions. Aquest nou mètode implica d’una manera molt directa a tot l’alumnat fent-los partícips i proactius d’un tema com el de les drogues, on la conscienciació i la prevenció són fonamentals. A més, s’innova en la forma de plantejar projectes que s’adapten a les noves necessitats i realitats dels i les adolescents.